Zaświadczenie o dochodach do programu Czyste Powietrze
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania w ramach Programu „Czyste Powietrze”, powinna uzyskać zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
W Porębie zaświadczenie takie wydaje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego. Zaświadczenie wystawiane jest na wniosek osoby zainteresowanej. Natomiast wniosek o uzyskanie dotacji składa się do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – online lub osobiście.
Podwyższone wsparcie finansowe przysługuje, gdy dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 1894 zł w gospodarstwie wieloosobowym lub 2651 zł w gospodarstwie jednoosobowym. Przy ustalaniu wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu, brane są pod uwagę dochody wszystkich członków wchodzących w skład gospodarstwa domowego. W przypadku wniosku złożonego do 31 lipca 2024 r. uwzględniane są dochody osiągnięte w 2022 r., a od 1 sierpnia 2024 r. – dochody osiągnięte w 2023 r. Wniosek o zaświadczenie o wysokości dochodu znajduje się w załączniku na dole strony.
Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające uzyskanie dochodu niepodlegającego opodatkowaniu, odpowiednio za rok, na podstawie którego ustala się dochód, np.: alimenty (prawomocny wyrok alimentacyjny lub ugoda alimentacyjna), stypendia (zaświadczenie z uczelni lub szkoły), dochody osiągnięte z tytułu prowadzenia gospodarstwa domowego (zaświadczenie o ilości posiadanych hektarów przeliczeniowych z Urzędu Gminy), dochody z tytułu świadczenia rodzicielskiego (tzw. „Kosiniakowe”- decyzja o przyznaniu świadczenia).
Informacje o dochodach opodatkowanych urząd pozyskuje samodzielnie w ramach elektronicznych platform informacyjnych organów podatkowych.
Zgodnie z przepisami, urząd ma 14 dni na wydanie zaświadczenia o dochodach, jeżeli przedstawione we wniosku informacje są kompletne. W przeciwnym razie postępowanie w sprawie wydania zaświadczenia przedłuży się.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości dochodu można składać:
1) elektronicznie, za pomocą e-PUAP
2) za pośrednictwem Poczty Polskiej, na adres MOPS Poręba, ul. Chopina 1, 42-480 Poręba z dopiskiem na kopercie – „Czyste Powietrze”
3) osobiście w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego MOPS Poręba, ul. Chopina 1, 42-480 Poręba, w dni robocze, w godz. 7.00 do 15.00.
Informacje o programie Czyste Powietrze można uzyskać w:
Gminnym Punkcie , który jest czynny:
- w poniedziałki od 13:00 do 16:00,
- we wtorki od 13:00 do 16:00,
- w piątki od 9:00 do 13:00.
Dostępnymi formami konsultacji są:
- konsultacje telefoniczne pod numerem (32) 677 13 55, wew. 134,
- konsultacje mailowe pod adresem czystepowietrze@umporeba.pl,
- konsultacje stacjonarne w pokoju nr 10 budynku Urzędu Miasta Poręba przy ul. Dworcowej 1 (dostępne po wcześniejszym umówieniu wizyty).